AMSTERDAM

30. december 2016 at 14:21 | Chloé |  TRAVELLING
Konečne som sa dokopala k upraveniu fotiek a tak tu pre vás mám nový článok! Tí, ktorí ma sledujete na instagrame viete, že som ešte začiatkom decembra na pár dní navštívila Amsterdam. S ocinom sme si ešte pred niekoľkými mesiacmi kúpili letenky za dobrú cenu, takže som toto úžasné mesto navštívila už po 4. raz. Amsterdam je miesto, ktoré si vás ihneď získa a po každýkrát, ktorý ho navštívite vás niečim ohúri a zaujme.

Náš predĺžený víkend v Amsterdame trval 4 dni (aj s cestou) a musím povedať, že počasie bolo úžasné! Celé dni sme mali 6-8°C, celé mesto bolo krásne vyzdobené a ubytovanie nás veľmi prekvapilo. Nebudem však ničomu predbiehať.

Do Amsterdamu sme leteli z Viedne, kde sme sa dostali za 4€ (obe cesty - tam aj späť) z Bratislavy autobusom od RegioJet. Prvýkrát som týmto busom išla a bola som milo prekvapená. Sedačky boli veľmi pohodlné, mohli ste si pustiť film, hudbu či si niečo zahrať a zadarmo vám priniesli kávu, čokoládu či čaj. Taktiež ste si mohli prečítať noviny či požičiať slúchadlá. Čo je skvelé, tento autobus nemá zastávku len na letisku vo Viedni, ale aj v centre, takže je to skvelá a lacná preprava. A nech idete kdekoľvek! Cesta na letisko trvala cez hodinku, ktorá však pri pozeraní Pitch Perfect 2 rýchlo ubehla. Na letisku mali krásne vianočné trhy, čo som videla úplne prvýkrát a let do Amsterdamu trval cca 2 hodiny.

Už dopredu si ocino zistil, ako je to s dopravou z letiska do centra Amsterdamu, takže sme lístky mali vytlačené. Autobusom, ktorý chodí skoro stále, sme sa dostali čo najbližšie k nášmu ubytovaniu, ktoré sa nachádzalo asi minútu, dve od múzea Rijkmuseum. Po vybalení a malom oddychu sme sa vybrali trošku do ulíc nočného Amsterdamu, ktorý bol krásny, pretože všetky ulice boli vysvietené a vyzdobené vianočnou tématikou (ako inak).

Taktiež oproti nápisu I AMSTERDAM pri Rijkmuseu bolo krásne kĺzisko. Cez leto tam je veľká fontána no a počas zimy, veľké kĺzisko, haha!

Na druhý deň ráno sme išli prvýkrát na raňajky a boli sme ohromení! "Jedáleň" vyzerala nádherne a bola v takom tom nóbl old štýle. Z celého ubytovania sme mali veľkú radosť. Bol to typický vysoký úzky holandský dom, ktorý bol prerobený na hotel. Hneď ako ste do domu vstúpili vás čakalo veľa stŕmych schodov. V polovici mali nachystaný košík, z ktorého ste si každý deň mohli zobrať čerstvé ovocie. Hotel bol ešte v pôvodnom stave a krásne zachovali ten starý holandský štýl. Na stenách boli samé vyšívané obrázky, v kúpeľni krásne mozaikové dlaždice. No a ako môžete vidieť, pri raňajkách sme mali takýto krásny výhľad. Na ľavo môžete vidieť kúsok Rijkmusea. Zastávku električky a autobusu sme mali hneď pod nosom, takže naozaj skvelo situovaný hotel. Celkový personál bol fantastický!

Po raňajkách sme mali návštevu múzea voskových figurín Madame Tussauds, ktorú sme si už vopred zajednali. Bola to moja prvá návšteva tohto múzea a pokiaľ budete mať niekedy možnosť ísť sa tam pozrieť, jednoznačne choďte, je to neuveriteľný zážitok! Celé múzeum je rozdelené do rôznych tém, do ktorých priradili voskové celebrity. Všetky vyzerajú tak živo! Niektoré sa podobajú viac, niektoré menej, no je to skvelo odvedená práca.

Skoro pri každej figuríne ste mali rôzne vedľajšie "aktivity" alebo veci, s ktorými ste mohli fotku doladiť. Pri E.T. ste si mohli sadnúť na bicykel, pri Marilyn Monroe ste mali možnosť obliecť si šaty a dať parochňu a pri Charliem Chaplinovi ste si mohli vyskúšať jeho chôdcu, pričom ju vás on sám učil.

Bola tam aj sekcia "fashion", ktorá bola urobená ako zákulisie módnej prehliadky. Mohli ste tam vidieť rôznych módnych návrhárov ako Jean Paul Gaultiera či Annu Wintour, ale aj modelky ako Kate Moss, Tyru Banks alebo VS ex-anjelika, Doutzen Kroes. Aj v tejto časti ste mali menšiu zábavnú aktivitu vhodnú najmä pre menšie deti. Sami ste sa mohli prejsť po prehliadkovom móle a zažiť, aké to je byť modelkou v žiare bleskov.

V múzeu sa nachádzala aj Taylor Swift, ktorá sa neskutočne podobala a vyzerala úžasne. Okrem nej tam bola aj Beyoncé či Justin Bieber, Michael Jackson alebo Bob Marley.

Z námestia Dam (kde sa nachádza múzeum Madam Tussauds), sme sa uličkami presunuli ku kvetinovému trhu a pokračovali sme smerom k Rijkmuseu. Okrem toho sme po ceste ešte trošku nakupovali a potom sme si išli oddýchnuť na ubytovanie. Večer sme sa opäť vybrali na potulky večerným Amsterdamom, no ešte pred tým sme navštívili dom Anny Frankovej, kde však bolo zakázané fotiť.

V dome Anny Frankovej sme sa veľa dozvedeli a bola to prehliadka, ktorú si proste zapamätáte. Anna Franková sa preslávila svojím denníkom, ktorý si písala počas života v Amsterdame a samotného ukrývania sa so svojou rodinou. Určite je to jedno z múzeí, ktoré by ste si pri návšteve Amsterdamu mali ísť pozrieť.

Na druhý deň po raňajkách sme sa vybrali do Vondelparku. Naším plánom bola návšteva Rotterdamu, no rozhodli sme sa zostať ešte v Amsterdame. Raňajky každé ráno pozostávali z klasiky - šunka a syr, no mali ste možnosť dať si aj rôzne džemy či nutellu. Okrem toho vám doniesli vajíčko, pomarančový džús a čaj či kávu, podľa toho, čo ste chceli.

Cestou do Vondelparku sme sa ešte zastavili pri nápise I AMSTERDAM, pri Van Goghovom múzeu a dostali sme sa do uličky plnej krásnych tehlových domčekov.

Potom sme prešli do samotného Vondelparku, ktorý je obrovský. Bolo tam tak veľa ľudí a zároveň nikto. Buď ste videli niekoho behať, cvičiť alebo ísť na bicykli a to spolu so svojím dieťaťom či psíkom. Naozaj nádherné miesto na piknik či malý oddych.

Keďže sme v ten deň nemali nič na pláne, rozhodli sme sa, že pôjdeme na hodinovú plavbu loďou po kanáloch. Bola som na nej už druhýkrát a aj napriek tomu bola očarujúca. Je to príjemný relax a za každého počasia si môžete urobiť malú prehliadku po významných miestach a to aj s výkladom.

Posledný deň sme už okolo obeda leteli domov, takže sme sa ešte ráno vybrali na menšiu obhliadku záhrad Rijkmusea. Jeho záhrady sú rozdelené na dve časti, no každá je robená na iné obdobie. Na fotkách môžete vidieť stranu z obdobia Renesancie a tá časť, ktorú sme mohli vidieť z okna pri raňajkách je z gotického obdobia.

No a na záver tu pre vás mám ešte dva zábery z predchádzajúceho dňa, tak krásne vianočne ozdobené výklady som proste musela odfotiť a potom klasickú fotku z lietadla už z cesty domov. Dúfam, že sa vám fotky páčili, určite sa do Amsterdamu choďte pozrieť a navštívte všetko, čo budete môcť!

Be the first one to judge this article.

Comments

1 Denia Denia | Web | 30. december 2016 at 19:03 | React

Nádherné fotky jsi nafotila! O Amsterdamu jsem zatím slyšela jen to dobré´:-). Dům voskových figurín je skvělá návštěva i v Praze - Grévin, hodně mi to připomíná :-). Ty fotky jsou ale fakt krásné! :-)

2 Džejní Džejní | Web | 31. december 2016 at 15:16 | React

nadherne fotky. ja som Amsterdam navstivila cez velkonocne prazdniny a bolo tam krasne <3

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.