TRIP TO PARIS

19. october 2016 at 15:39 | Chloé |  TRAVELLING
Ďalším článkom je jeden z kategórie travevelling. V sobotu som prišla z Paríža a tí, ktorí ma sledujete na instagrame ste určite postrehli ten zával fotiek práve z tohto krásneho mesta. V Paríži sme strávili 2 dni a bol to viac menej taký malý trip s mojím ocinom a spolubývajúcou z intráku. V celom článku sa dozviete viac!

Letenky sme si do Paríža kúpili za veľmi dobrú cenu a tak som sa rozhodla, že jednu z nich kúpim aj mojej spolubývajúcej z intráku k narodeninám. Do Paríža sme odlietali vo štvrtok ráno a prileteli sme okolo obeda na letisko Beauvais, ktoré sa nachádza asi hodinku od Paríža. Tam nastúpite na autobus, ktorý vás prepraví priamo do centra, takže pokiaľ máte v pláne letieť na toto letisko, určite si ohľadom takejto dopravy pozrite informácie. Autobus chodí každú chvíľku a lístok je možné zakúpiť si aj priamo na letisku. Ako som už spomínala, strávili sme tam 3 dni, aj keď na ten 3. skoro ráno sme už odlietali späť domov. Let trval skoro 2 hodinky a prebehol úplne v poriadku. Bývali sme v 18. obvode v klasickom francúzskom hoteli F1, ktorý vás cenovo výjde asi najlepšie a na prespatie úplne stačí. Po tom, ako sme sa ubytovali, sme išli konečne spoznávať mesto (aj keď som v ňom bola asi už 4.-krát). Začali sme kúskom Champs-Élysées, odkiaľ sme pokračovali na Place de la Concorde. Cez most Pont Alexandre III. sme prešli k Invalidovni a potom ku krásnej Eiffelovej veži, ktorú práve zapli a nádherne sa trblietala. Prešli sme na Trocadéro, kde sme však nemohli odolať typickému carousselu a tak sme sa povozili. Urobili sme si pár fotiek a keďže začalo pršať, popri Seine sme išli na RER, ktorý nás odviezol na hotel.

Na druhý deň ráno sme časovo trošku nestíhali, pretože kým sme sa vybrali z hotela, bolo aj 10 hodín. Kúpili sme si lístky a chceli ísť RER-om, no zistili sme, že nám platia len v Paríži a práve tá naša zástavka tam už nepatrila. Dávajte si na to pozor aj vy, pretože niektoré zástavky RER nepatria pod Paríž a tak vám lístky nebudú platiť (smer z tej stanice do centra). Išli sme teda na metro, ktoré bolo asi 15 minút. Po príchode do centra sme prešli k Arc de Triomphe, kde sme si zaplatili aj výstup. Tak nádherný výhľad na Paríž neuvidíte ani zo Sacré-Cœur. Stavili sme sa na menší brunch v podobe chutného croissantu a čaju u Paul-a a pokračovali ďalej. Opäť sme išli na Trocadéro, aby sme si urobili ešte ďalšiu várku fotiek a to za denného svetla a vybrali sa na výstup na Eiffelovku, kde sme nakoniec išli výťahom a to až na samý vrch. Ďalší krásny výhľad!

Pokúpili sme rôzne suveníry od predávajúcich, s ktorými sa dá úžasne zjednávať a predajú vám asi všetko, haha a vrátili sme sa na Place de la Concorde, kde sme sa cez Tuilerijské záhrady dostali k Louvreu. Urobili sme si slávne fotky s pyramídami a vybrali sa do múzea. Múzeum a skoro väčšina pamiatok je pre študentov zdarma, takže sa tam oplatí ísť. Videli sme Monu Lisu, kde ste boli natlačení ako sardinky a taktiež Poslednú večeru. Pri odchode z múzea nás zastihol poriadný dážď (pršalo nám aj predchádzajúci deň, ale vždy len také slabé prehánky), no aj napriek tomu sme pokračovali a to ku katedrále Notre-Dame, ktorá už však bola zatvorená. Chceli sme ísť ešte na bulvár Pigalle, kde sa nachádza Moulin Rouge a rovnako tak na Sacré-Cœur, no búrka neustupovala a v tme sme nevedeli poriadne nájsť ani metro. Rozhodli sme sa teda ísť naspäť na hotel, kde sme prišli neskoro večer a na druhý deň nás zas ráno čakal let. Musím uznať, že za 2 dni sme toho celkom dosť pobehali a nohy nás nesmierne boleli, ale videli sme krásne pamiatky. Pokiaľ sa chystáte ísť do Paríža, určite choďte na viac ako 3 dni. Ak plánujete aj Disneyland, odporúčam vám ešte plus jeden deň naviac.

Be the first one to judge this article.

Comments

1 Medvěd Medvěd | Email | Web | 20. october 2016 at 7:35 | React

Jedním slovem nádhera! Fakt. Paříž je krásný město s bohatou historií. Ty obrazy, padá mi brada dolů. Pecka :).

2 Lenka. Lenka. | Web | 21. october 2016 at 17:50 | React

Podle článku to musel být skvělý výlet. Já v Paříži ještě nikdy nebyla, ale jednou bych tam chtěla určitě podívat :-) Fotečky máš moc hezké, jde vidět, že ti focení vážně jde :-) Ps. ta eifelová věž je prostě kouzelná!

3 Rory Rory | Web | 22. october 2016 at 18:58 | React

Také bych si chtěla zaletět bez cestovky do Paříže. Moje mamka ale o tom nechce ani slyšet, kvůli teroristům... Stihli jste toho ale projít za tu krátkou dobu hodně. :) Já bych ale asi nedokázala přespat v F1, jednou mi to stačilo a ty sprchy atd. byly na moji psychiku trochu moc. :DD Nádherné fotečky, hlavně ty v noci. :)

4 vegetarianskydablik vegetarianskydablik | Web | 23. october 2016 at 16:21 | React

Moc krásné fotky..opravdu pěkné.. :)

5 Toxique Toxique | Web | 23. october 2016 at 21:23 | React

Paříž je krásná, takový výlet bych brala! A tvoje fotky jsou prostě úžasné:)

6 KatkaInk KatkaInk | Web | 23. october 2016 at 22:09 | React

Prekrásne fotky - pri sladkostiach som sa zastavila trošku dlhšie O:) :)

7 Denia Denia | Web | 24. october 2016 at 14:40 | React

Nádherné fotky! :-) Moc se mi líbí noční Eifelovka :-)

8 Lany Lany | Web | 17. november 2016 at 21:05 | React

Paríž je nádherný a na týchto dokonalých fotkách je zachytený v celej svojej kráse. ♥

9 parfumka parfumka | Web | 2. december 2016 at 21:10 | React

krááásne fotečky, vezmite ma nabudúce so sebou :) :-D

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.