HOLLAND, SCOTLAND & ENGLAND

7. october 2016 at 16:47 | Chloé |  TRAVELLING
Ozývam sa vám po celkom dlhej dobe, potrebovala som akýsi čas pre seba a na školu, trošku sa viac zamerať na povinnosti, no hektické to bolo asi u každého. Som rada, že vám pridávam nový článok a do rubriky, ktorej to už myslím chýbalo. V nedeľu som sa vrátila z týždennej poznávačky, ktorú sme si s triedou urobili namiesto koncoročného výletu minulého školského roku. Ja cestovanie milujem a tentokrát sme navštívili Škótsko a Anglicko, kde som nikdy predtým nebola, s malou zástavkou v Amsterdame. Rozmýšľala som, ako tento článok urobiť či rozdeliť, aby ste to mali všetko prehľadné a dobre sa vám to čítalo. Nakoniec som sa rozhodla pre jeden dlhší článok, ktorý bude rozdelený pre každú krajinu. Pokiaľ vás teda bavia takéto typy článkov, uvarte si čaj, pohodlne sa usaďte a poďte spolu so mnou "zažiť" tieto dni opäť a možno uvidieť niečo, čo ste ešte nevideli.

Ako som už spomínala vyššie, našou krátkou jednodňovou zástavkou bol Amsterdam, kde sme sa ocitli hneď na druhý deň ráno po náročnom dni a noci v autobuse. Amsterdam je krásny, niet o čom. Navštívila som ho už viackrát a vždy ma niečim ohúril. Počasie nám celkom prialo, aj keď slniečko rýchlo vystriedali mraky. Na potulky po uličkách Amsterdamu sme nemali ani extra veľa času, no počas voľna sme ako prvé nakúpili nejaké suveníry a hľadali fast food, v ktorom by sme aspoň na chvíľu zahnali hlad. Čo sme však videli ešte skôr, ako sme už spomínané vysoké ciele dosiahli? Po tom, ako sme vystúpili z autobusu naše prvé kroky viedli k vlakovej stanici Amsterdam Centraal, ktorú určite musíte vidieť pri návšteve Amsterdamu. Ďalej sme išli na námestie Dam, kde sa pýši krásny Kráľovský palác, no okrem iného na tomto námestí nájdete aj múzeum voskových figurín Madame Tussauds a jednou z uličiek je aj nákupnou triedou v Amsterdame. Ulicami popri kanáloch sme sa dostali aj pri sochu Anny Frankovej a nesmel chýbať ani dom, kde sa schovávala. Ten sme však videli len z vonku, pretože čakacia doba je podľa slov sprievodkyne, ktorá bola skvelá, jeden rok. Dostali sme sa aj do štvrte, kde sa nachádza jediný drevený dom v celom Amsterdame a nemohli sme vynechať ani kvetinový trh, kde sa najlepšie nakupujú suveníry typické pre Amsterdam a Holandsko a áno, zoženiete tam aj to, na čo ste si pomysleli, haha.

Na záver sme išli do Diamantového múzea, ktoré sa nachádza neďaleko nápisu I AMSTERDAM. Teraz sa dostávame k bodu, prečo sme išli práve do Amsterdamu. Čakala nás totižto večerná plavba trajektom do New Castle. Možno aj vám práve naskočili zimomriavky, rovnako ako mne pri pomyslení na to, ako sme sa báli, keďže väčšina sme takú dlhú plavbu ešte neabsolvovali. Nebáli sme sa len toho, či sa potopíme, ale najmä či nám nebude zle. Neviete si ani predstaviť, akí sme boli radi, keď sme sa dostali do prístavu v Anglicku. Aby som vám trošku priblížila aj loď a aké to tam bolo, išli sme klasickým veľkým trajektom, kajuty boli malé a práve tie naše sa nachádzali v podpalubí na 2. poschodí. Veľmi nás tešilo, že ešte autá, ktoré sú nad nami sú pomaly lepšie "umiestnené" než my. Z neprítomnosti okien sme pomaly chytali klaustrofóbiu, no počas večera sa to zlepšovalo a cítili sme sa lepšie. Musím vám povedať, to, že sa hýbete alebo ste na lodi, ste cítili minimálne.

Po vystúpení z trajektu v New Castle sme sa presunuli do autobusu, ktorý nás odviezol do Alnwicku na hrad, ktorý môžete poznať najmä z Harryho Pottera. Hrad bol krásny, skladal sa z niekoľkých častí, pozemok obrovský a práve v jednej časti nás čakal veľmi zábavný program a to lietanie na metlách. Čakali nás dvaja "učitelia", samozrejme anglickí, ktorí nás učili lietať a naozaj sme sa poriadne nie len zabavili, ale hlavne sme zažili niečo úplne iné a najmä pokiaľ máte identické metlobaly a učitelia, ktorí sú za to všetko zodpovední sú ako vystrihnutí z filmu. Musím povedať, že herecký talent im nechýbal.

Po čase strávenom v Alnwicku sme sa presunuli do Škótska, kde sme mali ako prvú zástavku Drummond Castle s krásnymi záhradami. Potom sme išli do Stirlingu, kde sme mali možnosť navštíviť hrad Stirling, no ešte na lodi sme sa dohodli, že ho nenavštívime. Bol to však typický škótsky hrad, no aspoň malým prekvapením bol pán, oblečený v "škótskom kroji", ktorý hral na gajdách. Večer sme išli do supermarketu, pretože sme potrebovali nie len nejakú večeru, ale aj jedlo na druhý deň, ktorý sme celý strávili v škótskej vysočine. Večer sme sa presunuli na ubytovanie do Falkirku a ráno nás čakala dlhá cesta. Keďže nám počasie neprialo a poobede hlásili heavy rain, program sa trošku popresúval a tak sme ráno odišli do údolia Glen Coe, kde sme videli miesto domu Hagrida. Potom sme sa vydali na menšiu prechádzku do prírody, ktorá je v celom Škótsku prekrásna. Presne taká, ako na obrázkoch či v rozprávkach. Tráva nádherne zelená, lesy potiahnuté machom. V takomto prostredí vám dážď vôbec nevadí a na tom sme sa zhodli väčšina. Po prechádzke sme sa zastavili na typickom Fish&Chips, ktoré nám zabalili tak, ako sa to robievalo kedysi a to do novín. Nikdy som si nemyslela, že by hráškové pyré bolo práve s týmto jedlom tak chutné. Presunuli sme sa do Highlands, no ešte predtým sme navštívili krásne suveníry. Čo sa týka cien suvenírov a jedla v Škótsku, magnetky sa pohybujú okolo 3 libier a jedlo sa dá kúpiť pomerne za dobré ceny.

Po nákupoch všetkého škótskeho, čo sme len videli, sme sa dostali do Glenfinnanu, kde sa nachádza viadukt známy opäť z Harryho Pottera. Aby som nezabudla, počas jazdy autobusom sme mali možnosť vidieť aj jazerá Loch Lomond (aspoň myslím) a ďalšie Loch, ktorého názov si už nepamätám. Nakoniec tohto dňa sme navštívili krásny Blair Castle s jedinou vlastnou armádou. Áno, aj my sme si mysleli, že tam bude stáť a ochraňovať zámok. Blair Castle nás naozaj očaril a určite sa naň choďte pri návšteve Škótska pozrieť. Na druhý, a aj posledný deň v Škótsku, ráno sme išli na prehliadku lodného výťahu vo Falkirku a potom sme zavítali do Famous Grouse Distillery - najstaršej paliarne whisky, kde nemohla chýbať ani ochutnávka. Nie, whisky nebola dobrá a myslím, že by nechutila asi nikomu. Po návšteve paliarne sme sa vydali na cestu do Edinburgu, kde sme pobehali všetky známe pamiatky a nemohli sme vynechať ani krásny hrad, na ktorý sa nám najprv ani nechcelo ísť. Do večera sme mali voľno a asi si viete predstaviť ďalšie ciele, ktoré sme si dali - jedlo, oddych a nákupy. Opäť nás čakala nočná jazda v buse do Londýna.

Po noci strávenej v autobuse sme sa ráno ocitli v Londýne. Počasie prvý deň bolo krásne a tak sme prehliadku začali monumentami typickými pre Londýn a to nábrežím Temže spolu s Londýnskym okom, Big Benom s parlamentom, Westminsterským opáctvom s katedrálou, prešli sme krásnym parkom St. James's Park, kde sme kŕmili veveričky a labute s kačkami a dostali sme sa až k Buckinghamskému palácu, ktorý bol nádherný. Jediným sklamaním bola stráž, ktorú sme pred palácom nevideli. Kráľovná podľa slov sprievodkyne nebola "doma", takže sme nenatrafili ani na ňu, no určite nám to nepokazilo náladu a pokračovali sme ďalej v objavovaní krás Londýna. Boli sme aj na Trafalgar Square. Druhý deň v Londýne bol viac-menej o nakupovaní, no videli sme aj zopár zaujímavých a dôležitých miest pre toto mesto. Zastavili sme sa v štvrti Greenwich, kde sme videli planetárium, bohužiaľ sme sa dnu nedostali a dokonca sme nemohli ani prejsť čiarou, ktorá označuje nultý poludník. Práve z tohto miesta sa nám naskytol krásny pohľad a mohli sme tak v diaľke vidieť nie len mrakodrapy, ale aj olympijský štadión v Stratforde, pri ktorý sme sa boli pozrieť aj bližšie. Presunuli sme sa cez parčík k Námornému múzeu a neďaleko sme sa zastavili opäť na suveníry. Potom sme pokračovali k Tower Bridge, kde sme si urobili milíon rôznych fotiek a dokonca sme ho zastihli práve počas rekonštrukcie, takže tam nebolo žiadne auto. Double Deckerom sme sa dostali do centra, kde sme prešli cez Miléniový most. Tiež tu nemôžem zabudnúť spomenúť návštevu čínskej štvrte, z ktorej som bola doslova vykoľajená a nikdy predtým som ju nenavštívila. Pomaly sme sa presunuli k Britskému múzeu, kde sme však dlho neobstáli, pretože sme boli unavení a tak sme sa vybrali na Oxford Street, kde sme sa mali o pár hodín stretnúť. Keďže sme akútne potrebovali oddych, išli sme si sadnúť do Starbucks, no samozrejme až po návšteve tretieho Primarku na Oxford Street, z kadiaľ som si odniesla 2 pyžamká, alebo skôr len vrchy. Večer sme už išli do prístavu, odkiaľ nám išiel trajekt do Callais a keďže sme boli celkom spokojní, že nám prvýkrát nič nebolo, nestresovali sme. Opak je v tomto prípade pravdou a nám bolo zle skoro celú cestu. Zaujímavé je, že na lodi boli naozaj slabé kontroly a v podstate pri tejto druhej plavbe nás autobus vysadil až na lodi a to sme neabsolvovali žiadnu kontrolu. Spokojní sme opustili prístav vo Francúzsku a až na druhý deň večer sme sa vrátili domov. Unavení, ale s peknými zážitkami a dojmami.

Be the first one to judge this article.

Comments

1 Lenka. Lenka. | Web | 7. october 2016 at 17:44 | React

Ach, ty fotky! Máš vážně talent na focení! Podle článku to musel byt skvělý výlet plný krásných vzpomínek :-) Amsterdam musí byt nádherný, Já tam nikdy nebyla, ale možná tam s přítelem budeme slavit nový rok :-) PS. Děkuju za krásný komentář  <3

2 Baryn Baryn | Web | 7. october 2016 at 19:52 | React

Skotsko byl můj sen od dětství, spolu s Irskem. :D Tvé fotky jsou nádherné, hned mám chuť se k tomu snu vrátit :D ale poslední zážitek s Anglií mě docela zklamal, tak jsem od ostrovů vcelku upustila ... teď by mě asi víc lákalo to Holandsko. Přeci jen to je kultura, se kterou jsem se opravdu ještě nikdy naživo nesetkala. Muselo to být fantastické.

3 Dulce Nika Dulce Nika | Web | 7. october 2016 at 23:12 | React

Wow, krasne fotky, vidiet, ze si si vyletik uzila 😊👍

4 Kelly1455 Kelly1455 | Web | 8. october 2016 at 8:47 | React

Že je to dokonalé! Je veľmi slabí komentár

5 Mara Moarte Mara Moarte | Web | 8. october 2016 at 11:25 | React

Ahoj, chtěla bych tě pozvat do mé soutěže http://cosmicdust.blog.cz/1610/your-favorite-pic-prihlaska
Pokud bys měla zájem, budu moc ráda :) za reklamu se moc omlouvám.

6 Toxique Toxique | Web | 8. october 2016 at 11:55 | React

Tady jsem taky byla a moc ráda bych se tam vrátila, zejména do Holandska, tam je to nádherné:3 Jestli mi něco ze střední chybí, tak ty výlety:D :) Fotky jsou dokonalé!:)

7 Luna Luna | Web | 8. october 2016 at 13:37 | React

Úžasný fotky ♥♥ Miluju cestování, do Holandska bych se taky chtěla podívat♥

8 Lola-J Lola-J | Web | 8. october 2016 at 15:23 | React

Do Holandska i Skotska bych se moc chtěla podívat. :) krásné fotky.

9 Abby Abby | Email | Web | 8. october 2016 at 18:19 | React

páni, do Nizozemska i Anglie bych také chtěla, úžasné fotky :-D

10 dentalhygienist dentalhygienist | Email | Web | 8. october 2016 at 22:52 | React

Ahoj! :) Nádherné fotografie. Trvalo mi pár sekund, než jsem uvěřila tomu, že tyhle nádherné záběry jsou tvoje tvorba. Ale to  už jsi slyšela asi mnohokrát. Do Amstru mě to sice láká a vypadá nádherně, ale zatím tam cestu neplánuji. Zkušenost to musela být ale famózní!

11 steel32 steel32 | Web | 9. october 2016 at 12:25 | React

hej, závist jako prase :DDD
diamantový muzeum zní fajn :O ale nejvíc mě zaujal londýn samozřejmě, tam bych jela hned!! :D

12 Elly Elly | Web | 10. october 2016 at 21:21 | React

My byli se školou loni ve Skotsku a vzali jsme to i se zastávkou v Anglii. Mrzí mě, že ne i v Holandsku, protože to je mým snem. ♥ Skotsko jako takové mě moc nezaujalo, ale Anglie je krásná:)

13 Tera | terasplace.blog.cz Tera | terasplace.blog.cz | Web | 12. october 2016 at 9:54 | React

Achjo! Já ti tak závidím!! ( v dobrým samozřejmě :D :) ) máš nádherný fotky :) chtěla bych taky na ty místa kde jsi byla, hlavně si pořád přeju jet do Londýna, ale ještě se mi to nesplnilo :( ale teď budu dělat v cestovce, tak třeba si najdu nějakej výhodnej zájezd! :)

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.